ISCHIA BEZ CESTOVKY

Nejsem typický dovolenkovací typ. Nemám ráda hotelové resorty, dovolenou na pláži, all inclusive s cestovkou.  Pláž jsem schopná samozřejmě akceptovat, ale tak na tři dny, déle mě to nebaví. 
Letos jsem udělala výjimku a jela na dovolenou se svojí mamkou a dcerou. Protože není každý jako já a většina lidí si pláž a dovolenou u moře užívá, že jo. Ovšem řekla jsem si, že si to naplánuju sama a s cestovkou nepojedeme. Na řadu přišel výběr destinace. Mezi favority patřilo Portugalsko, jih Španělska nebo Itálie. Nakonec jsem se rozhodla pro ostrov v Neapolském zálivu - Ischia. Portugalsko a Španělsko příště ;-) 

Ischia je malý ostrov kousek od Neapole a co by kamenem dohodil od Capri. 
Ze všeho nejdřív jsem našla letenky, to byl taky jeden z důvodů výběru téhle destinace - levné letenky. Letěly jsme se společností Easy Jet, která létá do Neapole v pondělí a ve středu, na podzim asi vícekrát, co jsem koukala. Letenky nás přišly zhruba na 3.000,-/osoba, ale dají se sehnat i za 2.000,-. Samozřejmě zpáteční. A jsem si jistá, že někdy i levněji :-) Z Prahy letadlo odlétalo v 9.10, zpátky potom už v 6.30. 


Po koupi letenek přišlo na řadu ubytování. Ale vlastně je to ve skutečnosti tak, že to kontroluji předběžně, abych pak nekoupila letenky a nezjistila, že nejsou k mání hotely (ale zatím se to ještě nestalo a asi ani nestane). Hledala jsem výlučně apartmány, protože jsem věděla, že si budeme vařit budu vařit. Nejdříve padla volba na San Domenico nedaleko města Forio, ale nakonec to vyhrála Villa Angela Apartments nedaleko Ischia Porto.

DOPRAVA NA OSTROV

Na ostrov Ischia můžete jako dopravu zvolit trajekt nebo aliscafo (angl. hydrofoil), česky křídlová loď. Trajekt asi všichni známe, křídlová loď se přímo nedotýká hladiny, takže je rychlejší (a dražší). Nicméně my jsme si vybraly klasický trajekt, protože já mám ráda lodě a i kdybych měla plout tři hodiny, tak mi to nevadí. Na ostrov Ischia vás dovezou společnosti Medmar a Caremar. Kterou si vyberete, záleží už na vás. Palubní lístek se dá koupit přímo v přístavu, já však pro jistotu kupovala online. Zpáteční stojí zhruba 25 - 30,- Eur.
A jak se dostat do přístavu? Velice jednoduše, z letiště v Neapoli jezdí autobus Alibus, který staví ve Stazione Centrale a pak právě v přístavu. Jízdenka stojí 5,- Eur/jedna cesta.

DOPRAVA PO OSTROVĚ

Ischia disponuje celkem hustou sítí autobusové dopravy. Na tak malý ostrov je to obdiuvhodné, Jezdí zde ne jedna, ani dvě, ale asi tak deset linek, které vás zavezou do všech koutů ostrova. Hlavní dvě jsou CS - Circolare sinistra, ta jede proti směru hodinových ručiček a CD - Circolare destra, která jede po směru. Obě objedou celý ostrov. Pak je spousta menších, jedoucích na pláž Citara, Sant' Angelo, Castello Aragonese, Spiaggia dei Maronti, Serrara Fontana atd. No a počítejte s tím, že se tam chodí hodně pěšky. 😉

CO VIDĚT

Samozřejmě se nabízí termály, kterých je na ostrově spousta a většina hotelových bazénů je napouštěna termální vodou. Takže pokud máte rádi válení se ve vodě, je to ráj. Největší jsou Poseidonovy zahrady (Giardini Poseidon) nad pláží Citara, ale termální lázně jsou doslova na každém kroku.
Ostrov je velice zelený a roste na něm spousta rostlin, včetně citrusů, to se líbilo mně. Jinak je tam spousta pláží, kopců a jedna hora Monte Epomeo, na kterou se dá vylézt a je z ní výhled na celý Neapolský záliv.
Všude jsou restaurace, bary se spoustou kávy, zmrzlinárny s vynikající zmrzlinou (já chodila do Bar Da Ciccio kousek od přístavu, kde mají naprosto fantastickou jahodovou zmrzlinu - a to nejsem fanynka zmrzliny a jahodové už vůbec ne). Taky můžete narazit na stánek, kde vám vymačkají šťávu z místních pomerančů. Já na takový narazila na jihu ostrova - v Sant' Angelo a to na vás dýchne úžasná "ostrovní" atmosféra. A šťáva je vynikající.
A abych nezapomněla - tradičním řemeslem/uměním ostrova jsou malované dlaždičky. Každý dům má číslo vymalované na dlaždičce. Obchody se suvenýry jsou jich plné. Je to skvělý dárek. A při cestě z přístavu na pláž Lido je malý obchůdek se suvenýry, kde velmi milý a ochotný pán prodává pohlednice malované akvarely. Jsou to výjevy jak z ostrova, tak z Neapole nebo třeba Positana. A jsou naprosto okouzlující!! Můžete si koupit i akvarelovou záložku do knížky nebo magnet na ledničku. Pohlednic mám asi sedm, chodila jsem tam každý den 😃

Ostrov se dá objet za jediný den, takže zbytek dovolené můžete jen nasávat italskou atmosféru, jíst a válet se na pláži. Za návštěvu stojí hrad - Castello Aragonese.
A nebo se můžete vydat na výlet. Lodí. V přístavu je agentura Ischia Cruises, která pořádá lodní výlety na Capri, do Positana, Amalfi, ostrov Procida nebo okruh kolem ostrova.
Popravdě řečeno, já už se ke konci pobytu docela nudila, Zní to asi rozmazleně, ale byly jsme tam devět dní a řekla bych, že týden by byl ideální. Nic kromě pláží tam vesměs není - pár měst, která jsou si dost podobná. Ovšem to je zřejmě jenom můj osobní problém, někdo, kdo miluje pláže tam bude štěstím bez sebe.
Avšak výhledy na moře jsou na Ischii k nezaplacení. Plus moře je opravdu čisté a hrozně teplé. A je tam spousta mořského skla! Z toho jsem byla nadšená a vezla si hrst domů. Přes letištní kontrolu prošlo 😉

Cestou zpět jsme strávily jednu noc v Neapoli, abychom stihly letadlo. Ráno na šestou, respektive pátou vás tam autobus nezaveze. Tudíž nezbývá, než si vzít taxi. My si ho zarezervovaly den předem a ve čtyři na nás čekal před ubytováním (což jsem popravdě nečekala, takovou přesnost). Jízda na letiště dlouho netrvá a stojí zhruba 20,- Eur od Stazione Centrale.
Neapol jsem si neprošla, i když jsem to původně měla v plánu. Řekla jsem si, že si tam někdy zaletím zlvášť, ať mám na to čas. Je tam binec, hluk, to jo, ale má svoje nepopsatelné kouzlo. Zvlášť, když mluvíte italsky a Itálii zbožňujete, Neapol musíte vidět!

Až se do tohoto kousku Země vrátím příště, bude to Neapol a Amalfi. Tak snad se to podaří.


Villa Angela Apartments - výhled

Spiaggia degli Inglesi


Spiaggia dei Pescatori

Lido

Spiaggia dei Maronti


Sant' Angelo

Sant' Angelo

Sant' Angelo

Villa Angela Apartments

0 Komentářů

Instagram