NA CHALUPĚ

Nemám ráda slovo "dovolená". Evokuje mi to týdenní pobyt s cestovní kanceláří někde v Bibione jednou za rok a na to nejsem stavěná. Přiznám se, že raději cestuji častěji a na kratší dobu, protože mně se ten týden zdá jako maximum, pak už se začnu nudit a těším se domů. Samozřejmě záleží, kde jste, ale třeba loňská Ischia na deset dní byla pro mě moc dlouhá (a teď si asi spousta lidí ťuká na čelo).
Letos jsem netoužila po ničem jiném než po "dovolené" na samotě. V lese, s výhledem do krajiny. A tak jsme se doma domluvili a asi v únoru si na serveru e-chalupy.cz našli tu "naší". Já jsem si ji vyhlédla už loni, takže to nebylo nijak usilovné hledání. Moje kritéria byla samota/polosamota, výhled do krajiny. Jinak celkem nic. Ta, kde jsme byli, se nachází v Českém lese, v obci Bystřice, asi 3 km od Bělé nad Radbuzou. A je to docela strategická poloha. 

My jsme jeli od Českých Budějovic, kde se můžete vydat směrem na Strakonice - Horažďovice - Klatovy - Kdyně - Domažlice - Horšovský Týn - Bělá nad Radbuzou. To je nejrychlejší cesta. Jenže my s manželem rádi jezdíme přes vsi a menší města (ne, že by jedno z výše jmenovaných bylo velkoměsto), ale i tak se dá jet malebnější (a delší) trasou. Vzali jsme to směrem na Netolice - Husinec - Vimperk - Kašperské Hory - Sušice - Klatovy - Kdyně - Domažlice - Horšovský Týn - Bělá nad Radbuzou. 
Cestou jsme se stavěli v Kašperských Horách na kafe v hotelu Nebespán, kde je to moc hezké, ovšem obsluha se vůbec nesmála. Asi bych to neřešila, ale je to nějaká pracovní deformace a pro mě to dost ovlivní celkový dojem. Jinak nemůžu zhodnotit kromě kávy nic, dortík jsem tentokrát neměla, ale vypadaly božsky.
Chtěli jsme se ještě podívat do Klatov, ale nakonec nám to nevyšlo ani tam, ani na cestě zpátky. Takže ty si necháme někdy na samostatný výlet.

TIPY NA VÝLETY PO OKOLÍ

Jak už jsem psala, Bystřice má celkem strategickou polohu a v okolí je spousta památek a krásných měst. My jsme všechny navštívit nestihli, protože jsme si chtěli užít jenom lelkování na chalupě, ale kdo by chtěl, každý den si něco najde.

Bělá nad Radbuzou

Malé městečko, kde kromě shořelého zámku a barokního mostu nic moc není, ale je tam kavárna s domácími zákusky a prodávají tam včelí produkty.

Horšovský Týn

Město s krásným hradem a zámkem, které určitě stojí za navštívení. K zámku patří rozsáhlý park, kde se asi dvakrát ročně konají komentované prohlídky. Hrad a zámek má dokonce pět prohlídkových okruhů, což nemá ani Český Krumlov 😊






Klášter Teplá

Naprosto fantastický a obrovský klášterní areál. Najednou jako kdybyste se ocitli někde ve Francii. Klášter je asi jeden kilometr od města Teplá, ale je zasazen tak, že okolo není nic. Jenom louky a pole. Rozlohou je větší než Vyšebrodský klášter a má překrásný park. A nebylo tam ani moc lidí, překvapivě. Určitě doporučuji k návštěvě.







Mariánské Lázně

Ty mi učarovaly!! Nejdřív jsme je chtěli minout, ale nakonec jsme se tam stavěli a rozhodně jsme neprohloupili!! Mně se tam moc líbilo, člověk má dojem, že tam může dýchat. Velká prostranství, obří park uprostřed města, krásné domy, skvělý Rudolfův pramen. Ten se i stáčí do lahví, tak ho můžete ochutnat, je k dostání normálně v supermarketech.









Samozřejmě se toho dá stihnout za týden mnohem víc - třeba i Plzeň, prý je krásný i klášter Kladruby, dá se dojet i do Františkových Lázní, Lokte, Karlových Varů.... Ale my jsme si některé dny nechali na odpočinek a válení se na zahradě. Prostě si odpočinout. Navíc bylo horko a já mám momentálně z horka závrať, takže bych to asi ani nezvládla. V Mariánských Lázních bylo příjemně, potom další den v Horšovském Týně už jsem chtěla pryč 😉

V Čechách je hezky, ne že ne. Jsou tu krásná místa, o kterých člověk vůbec nemá ponětí. Mimochodem, Bystřice je pohraniční oblast a všechny ty vesnice kolem jsou dost málo osídlené, někde to vypadá jako pár let po odsunu Němců. Zchátralé domy, až mě z toho trochu mrazilo. Ovšem má to své kouzlo a dokonce se můžete vydat i po stezce za zaniklými vesnicemi pohraničí. Tady u nás, v jižních Čechách je to pohraničí přecejen osídlené trochu víc. Asi i díky Lipnu.

V červenci nás (snad, podle toho, jak se budu cítit) čeká ještě jeden výlet a pak už jenom porodnice. 😛

0 Komentářů

Instagram