VÝBAVA PRO MIMINKO

Když jsem byla těhotná poprvé a četla si, co bychom asi tak měli pořídit pro miminko, zdálo se mi to minimálně jako výbava pro astronauta. Nakonec jsem zjistila, že takové miminko potřebuje opravdu minimum věcí, ale hodně času s maminkou a s tatínkem.

Nemám nikde žádný tahák, píšu (jako vždycky) jak mi to zrovna přijde pod ruku, tak doufám, že na nic důležitého nezapomenu. Začnu asi od těch největších věcí a pokusím se prokousat až k tašce do porodnice. 

 SPANÍ A PŘEPRAVA
  • postýlka + matrace do postýlky, peřinka (polštářek ze začátku potřeba není) a povlečení
  • autosedačka 
  • kočárek + taška ke kočárku, pokud ta dodaná výrobcem je malá (což je často) + fusak (podzim/zima)
  • monitor dechu (to je individuální, s první dcerou jsme ho nepoužívali vůbec)
Pokud je postýlka v jiné místnosti než trávíte většinu denního času, může se hodit třeba košík pro miminko nebo třeba kolébka, abyste miminko měli na očích. Super věc je prý Hojdavak, s tím ale zkušenost nemám. Moc se nepřikláním k pořizování houpátek apod., protože je to stejně jen na krátkou dobu a na celé odpoledne tam dítě stejně neodložíte. Ale to samozřejmě záleží na uvážení rodičů. 
Rozdíl je také v ročních obdobích, moje první dcera je narozená v létě, takže oblečení a věcí do kočárku bylo naprosté minimum. Na podzim a v zimě se to trochu liší. V teplejších podzimních dnech bude zřejmě stačit huňatý overal + třeba deka, na zimu už je třeba pořídit fusak. Těch jsou na trhu spousty - umělé, s ovčí vlnou v různých designech. 
Asi jsem zapomněla na přebalovací pult, že? Nezapomněla. My ho neměli a mít nebudeme. Dle mého názoru zbytečný kus nábytku. Na oblečení máme šuplíkovou komodu. Přebalovala jsem stejně většinou na posteli nebo na stole. 
Dnes jsou na trhu různá hnízdečka, cute mantinelky do postýlky a podobně, já se přiznám, že toho nejsem vůbec příznivcem. Ani zavinovačky. Každé miminko je samozřejmě jiné, některému je v tom asi dobře, ale naše prvorozená byla nejradějí nahá, nepřikrytá a ničím nesvázaná. Takže bych do toho předem asi neinvestovala. 

OBLEČENÍ
  • 10x body s krátkým/dlouhým rukávem 
  • 5x overal
  • 5x  polodupačky
  • 3x - 5x mikinka/svetřík
  • 3x bavlněná čepička
  • 3x bavlněné rukavičky
  • 5x - 10x ponožky
  • čtvercové pleny (hodí se na odříhnutí, utírání, jako přehoz apod., celkem univerzální věc)
Plus v zimě
  • 3x teplá mikinka
  • 3x teplé ponožky (např. merino vlna)
  • teplá čepička + rukavičky
  • teplý overal 
KOSMETIKA

To je krátká kategorie. Miminko skoro nic nepotřebuje. Samozřejmě je to lákavé (tedy alespoň pro mě), mít milion olejíčků a šamponků, ale za poslední léta jsem k tomuhle dost změnila přístup i u sebe, takže u miminka obzvlášť. Tentokrát jsem dala na doporučení na značku Eoné, kterou jsem vůbec do té doby neznala. Jedná se o českou kosmetiku vyráběnou z rostlinných olejů především. Mají nejen věci pro děti, ale i dospělé.
  • mycí hydrofilní olej Medvídek
  • olej do koupele Delfínek
  • lahvička na ředění Medvídka
  • ubrousky Perlička 
  • bambucké máslo (Purity Vision) - to je zázrak, používám na všechno, i na štípance po komárech, odřený nos, skvěle funguje i na opruzeniny, suché rty, prostě cokoliv
LÉKÁRNA
  • teploměr
  • Paralen čípky
  • Cutasept desinfekce - nejen na pupík, hodí se i běžně na odřeniny a vůbec nepálí
  • vatové tyčinky (ne do uší!)
  • čtverečky z buničiny 
  • odsávačka hlenů na vysavač (k nezaplacení!)
  • nůžky na nehty
  • odsávačka mléka (kupovala bych až podle potřeby)
PŘEBALOVÁNÍ

U první dcery jsem používala jednorázové pleny, teď se chystám na látkové. Jsem v tom úplný začátečník, takže zatím nemá moc smysl dávat nějaké rady, když bych je sama potřebovala 😊 Nakoupila jsem zatím spíše vzory různých systémů a počkám, co nám bude vyhovovat. Až se v tom zdokonalíme, určitě o tom napíši.

PRANÍ A ŽEHLENÍ
  • Feel Eco prací prášek
  • Frosch Baby máchadlo
  • Tierra Verde žlučové mýdlo
Tohle jsou tři věci, které používám. Prášek nemám dlouho, takže uvidím, jak na něj bude pokožka reagovat + máchadlo jsem objevila teprve nedávno a je bezva. Není to aviváž, takže vlákna neobaluje, ale trochu změkčí. Nedávám ho na plenky, jen na oblečení. A žlučovým mýdlem jsem zatím myla jenom ruce dceři, když se počmárala fixem a ničím jiným to dolů nešlo. Jak bude fungovat na skvrny od mrkve se uvidí :-) A žehlení? Já nežehlím nic, snad jen ty čtvercové pleny, jinak ne. Ale to je jenom moje osobní lenost.

To je z výbavičky asi všechno. Možná jsem na něco zapomněla, časem třeba dopíši. Ale ono opravdu nemá cenu kupovat toho moc, zvlášť dnes, kdy stačí pár kliknutí a máte to do druhého dne doma. Něco ani nevyužijete a u něčeho zjistíte, že to potřebujete až v průběhu.

TAŠKA DO PORODNICE

Hygienické potřeby
  • porodnické vložky
  • síťované kalhotky
  • šampon (ten jsem tedy nevyužila)
  • mýdlo
  • kartáč na vlasy
  • zubní kartáček 
  • pasta
  • balzám na rty
  • krém (mám Skin Food od Weledy)
  • 3 ručníky
Ostatní
  • podprsenky na kojení (já mám "sportovní podprsenky" z Lidlu, osvědčily se mi minule)
  • vložky do podprsenky
  • župan
  • ponožky
  • 2 - 3 noční košile s rozepínáním na prsou
  • omyvatelné přezůvky
  • knížku (někdy se fakt hodí 😏)
Doklady
  • občanský průkaz
  • průkaz pojištěnce
  • těhotenský průkaz
  • oddací list 
  • prohlášení o jménu dítěte
Každá porodnice má seznam na svých webových stránkách, takže se řídit tím, kde budete rodit. Já jsem se řídila seznamem na stránkách českobudějovické nemocnice, kde třeba pro miminko nepotřebujete vůbec nic, až na cestu domů. Ale každá porodnice to má jinak, takže k tomu přihlédnout.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla (spíš asi jo). My už máme tak nějak všechno připraveno, tašku mám sbalenou taky, tak teď jen čekat na den D. Jsem momentálně ve 35.  týdnu, takže se kvapem blíží. Neskutečně to utíká a pořád nemůžu věřit tomu, že budeme mít dvě děti. Moc se na to těším, i když to bude ze začátku asi záhul. Ale to zvládneme (budeme muset, že jo). 😏

0 Komentářů

Instagram