ACHTUNG BABY ANEB DVA DNY V BERLÍNĚ

Jistě čtenáří tohoto blogu ví, co znamená Achtung Baby. Nikoliv lingvisticky. Ano, album irských U2 točené také v Berlíně, mimo jiné.

Letos v lednu jsem si čistě náhodně projížděla stránky Guns N' Roses, abych zjistila, že se vrací do Evropy. V Praze byli  loni, to jsem prošvihla, ale říkala jsem si, jaké evropské město bych ráda navštívila.... No a volba padla právě na Berlín. Takže jsem si rychle zakoupila vstupenku, zarezervovala ubytování a o pár měsíců později i jízdenky. Ale popořadě. 

Koncert se konal 3. června na olympijském stadioně v Berlíně. V originále tedy Olympiastadion Berlin, který byl postaven pro olympijské hry v roce 1936. Prošel rekonstrukcí, myslím pro MS ve fotbale, ale jistá si tím úplně nejsem. Nicméně, i když pojedete do Berlína za jiným účelem, než je zrovna koncert, doporučuju navštívit. Je to fantastická stavba. 


CESTA

Z ČR je několik možností jak se do Berlína dostat. Můžete letět, jet autobusem, vlakem nebo autem. Já jsem pro cestu tam zvolila autobus Student Agency, kterým jsem jela ráno z Českých Budějovic, dojela do Prahy na Anděla a odtud na autobusové nádraží Florenc, kde jel další žlutý autobus. Tentokrát přímo do Berlína se zastávkou v Drážďanech. V Berlíně autobus zastavuje na letišti Schönefeld, nádraží Südkreuz a ZOB am Funkturm. Jela jsem až na konečnou, ale příště bych asi vystoupila už na Südkreuz a do centra dojela MHD, protože byla hrozná zácpa a nadzemkou nebo metrem bych všude byla rychleji. 
Pro zpáteční cestu jsem zvolila vlak. Opět s přestupem v Praze (kde jinde). A musím říct, že příště pojedu tam i zpátky vlakem. Byly to naše České dráhy, vlak naprosto fantastický, zásuvky, klimatizace, místo na nohy, můžete se projít.... Ale já obecně ráda jezdím vlakem, i těmi běžnými ne tak luxusními vagonky. Momentálně je ježdění vlakem můj denní chléb, ale baví mě to. 😉
V Praze jsem měla na přestup jen asi půl hodiny, takže mi spoje krásně navazovaly. Do ČB jezdí momentálně rychlík Jižní Expres, Jan Hus a možná i další, který staví jenom v Táboře, takže cesta trvá dvě hodiny čistého času. Opět je to moc fajn vláček.
Cesta do Berlína trvá šest hodin, respektive od nás. Dvě hodiny do Prahy, čtyři z Prahy do Berlína. Autem by to možná bylo rychlejší, protože nemusíte nikde přestupovat, zas byste ale měli odpočívat, takže to asi vyjde nastejno. 

DOPRAVA V BERLÍNĚ

https://freetoursbyfoot.com/navigate-berlin-public-transport/
Tady je mapka, po kliknutí na odkaz si ji pak můžete prohlédnout v plné velikosti. Ale ve stručnosti - Berlín disponuje nadzemkou, podzemkou, autobusy, samozřejmě taxíky. Záleží, kde jste ubytováni. Já měla hotel asi minutu od nádraží Zoologischer Garten, takže odtud jsem se dostala nadzemkou všude, rychle a bez starostí. Jízdenky pro jednotlivou jízdu vyjdou na 1,40,- Eur, kdežto celodenní na 7,- Eur. Celodenní jízdenka platí od doby, kdy si ji koupíte až do 15.00 hodin příštího dne. 

UBYTOVÁNÍ

Berlín je drahý. Tedy alespoň co se ubytování týče. Já jsem si hotel zarezervovala klasicky přes booking.com. Můžete využít třeba ještě airbnb.com nebo jiné portály jako hotels.com, trivago.cz ap. Já jsem narazila na hotel Aletto, blízko stanice ZOO a nedaleko Kurfürstendamm. Takže západní Berlín. Je úplně jedno, jestli se ubytujete na východě nebo západě, ale ve východní části jsou prý hotely levnější. Ovšem jestli je to pravda, to nevím. Zvolila jsem Aletto, protože měl skvělou polohu vůči centru i vůči olympijskému stadionu, a o to mi šlo. Rozhodně tento moderní hotýlek s mladistvou atmosférou můžu doporučit. Můžete si připlatit za snídaně (7,- Eur/osoba/den) a stojí za to! Ubytování je čisté, jednoduché a snídaně skvělé. Poloha hotelu jakbysmet. 

Aletto 
CO VIDĚT

Je toho dost. A nejde to stihnout za den nebo dva. Já jsem ani nebyla všude, kam jsem původně plánovala, protože vzhledem k potratu mi to jaksi úplně nevyšlo. Pondělní odpoledne jsem tak strávila ve sprše. Takže jsem neviděla ani berlínskou zeď, ani Markthalle Neun, ani jsem si nešla dát lajnu do nějakýho super berlínskýho klubu typu Studio 54 (bez tý lajny samozřejmě 😝). To mě čeká příště! Do Berlína se jistojistě vrátím a užiju si ho plnými doušky. 
Ovšem pár pamětihodností jsem stihla projít a dokonce si koupila i suvenýr. Takže pondělního rána jsem nasedla na autobus a jela k budově Říšského sněmu (Reichstag). Je tam velká skleněná kupole, kam se zdarma můžete jít podívat, ale o to jsem moc nestála, takže jsem si prohlídla okolí a pěšky se vydala k Braniborské bráně (Brandenburger Tor), je to kousek. 


Reichstag

Brandenburger Tor
Od Braniborské brány je to co by kamenem dohodil k židovskému památníku. Denkmal für die ermordeten Juden Europas. Byla jsem tam dost brzy, takže jsem tam byla sama. A moc nechápu, jak tam lidi můžou sedět a fotit se tam. Já jsem vešla dovnitř, zmocnila se mě hrozná úzkost a rychle jsem šla pryč. Ale to je možná můj osobní problém, který pramení úplně z jiných zdrojů, které nebudu popisovat, možná jindy. Je to soustava betonových kvádrů, které z dálky vypadají, že jsou nízké, ale vejdete-li dovnitř, přesahují vás třeba o tři metry. Změť uliček a nevíte, kdo je za rohem, kdo je kde, co tam dělá... Byl to pravděpodobně účel. 



Ulicí Unter den Linden jsem pomalu šla do centra. Došla jsem k berlínské katedrále (Berliner Dom) a odtud ještě hezký kousek na Alexanderplatz. Splavená jak jetel. Takže jezděte nadzemkou. U katedrály se den před mou návštěvou střílelo. Manžel mi to volal, když jsem stála u ní. Pecka. 

Berliner Dom
Fernsehturm

Fernsehturm v celé své kráse
Oběd jsem si dala na Alexanderplatz v indickém fast foodu, myslím, že Tikka Masala nebo něco takového. Na currywurst jsem nějak neměla odvahu, ale jednou ho zkusím. Jidlo v Berlíně je téměř výlučně mezinárodní. Což mě vůbec nevadilo. 
Je zde taky spousta hipsterských kaváren, které jsem nenavštívila. East Side Gallery, Checkpoint Charlie, Markthalle Neun... Tam jsem taky nebyla. Jak jsem řekla, moje návštěva byla dost povrchní. Takže ten "pravý" Berlín na mě teprve čeká. A určitě o tom i napíšu. Příští cesta ale bude někam docela jinam... 

0 Komentářů

Instagram