KONEC ROKU, ZAČÁTEK ROKU

Našla jsem si článek z loňského roku, vlastně letošního. Napsala jsem ho 5. ledna. A protože každý rok dělám shrnutí roku minulého a dávám si předsevzetí, která se mi moc nedaří plnit, dnes nebudu dělat výjimku. 
Budu se držet lednového článku, protože jinak bych se asi dost opakovala. 


Bodem číslo jedna bylo najít si jinou práci. To jsem splnila na dvě stě procent. Práci jsem letos měnila dvakrát. A nelituju. 

Bod dvě - nastavit si rytmus. Už je to lepší, ale když jsem pracovala osm hodin denně, byla to tragédie. Teď aspoň průběžně uklízím. Ale do roku 2019 bych si přála mít nějakou zavedenou ranní rutinu, když jsem doma. To se mi zatím nedaří. 

Bod tři - pravidelně jíst, snídat, cvičit jógu. Mám to hodně nárazové a nelíbí se mi to. Tyhle věci rozhodně chci zlepšit. A nejenom proto, že je to teď "in", ale hlavně proto, že když jím dejme tomu "dobře", cítím se dobře. Jednoduchá matematika.  

Bod čtyři - věnovat se svým koníčkům. Začala jsem zpívat, příští rok přiberu tanec, jen bych chtěla víc věcí dělat doma - malovat, kreslit a víc to předávat Rosálce, prostě kreslit a malovat si s ní. Protože ji to moc baví. 

Bod pět - číst. Čtu. 

Bod šest - nesedět pořád u počítače. To se mi daří jak kdy. Ráda bych to měla nastavené tak, že po probuzení a před usnutím nebudu jako první (a poslední) kontrolovat instagram a podobně. To se mi tedy docela daří, ale někdy mám dny, kdy prostě koukám na YouTube videa a proflákám "čuměním na totální kraviny" celé dopoledne. Vůbec nic mi to nedá, naopak. Ale zrušila jsem si Facebook a je to fajn.

Bod sedm - aktivně odpočívat. ⇒ 2019. Koupila jsem si brusle. Chci se naučit bruslit. A chci chodit plavat. Příští rok už fakt jo.  

Bod osm - nestýkat se s energetickými upíry. To plním svědomitě.

Bod devět - třídit odpad. Splněno!


To by bylo z roku letošního. Ale pár věcí bych ještě přidala nebo zlepšila.

Letos jsem se zúčastnila voleb, nijak převratně, prostě jsem seděla ve volební komisi a dalo mi to docela dost. I přesto, že by se to mohlo zdát jako nuda. Byly to volby komunální (a do senátu) a přiznám se, že mě to trochu nabudilo, abych byla více veřejně aktivní nebo se alespoň zajímala, co se v našem městě děje. A jak to je s tou městskou hromadnou dopravou, bude nové divadlo, budou stromy na náměstí? A tak čtu. Čtu aktuality z jihočeské metropole. A čtu zprávy. Protože je třeba vědět.

Co se mi ale daří docela dobře je všude skloňovaný minimalismus. Mám to asi od přírody a i přesto že byly doby, kdy jsem měla spoustu dekorativní kosmetiky (i když proti některým to stále nebylo nic), nacpanou skříň (a nic na sebe) a všude visely kabelky, teď toho mám fakt málo.  Všechno se mi podařilo zminimalizovat, a tak je to i všude jinde v naší domácnosti. Jedno mýdlo, jeden šampon, věci, které skutečně nosím(e) a nádobí, které skutečně používáme. Ačkoliv v kuchyni jsou jisté mezery - máme třeba dost skleniček (a hrnečků, těch se ale nevzdám, pro ty mám slabost). Takže z toho mám radost a hodlám v tom pokračovat i v roce 2019. Ovšem téma minimalismu/zero waste/eko domácnosti je na samostatný článek, článek kterých je všude plno. Akorát já byla eko už dávno, o tom ale zase jindy....

Chtěla bych Vám všem, co sem (ne)náhodou zabloudí, popřát krásné Vánoce a ať se Vám v roce 2019 daří! Brzy na počtenou!

0 Komentářů

Instagram